Brev:
Hvornår skal hun prøve frugtmos?
4. december 2007
Alder:
5 mdr.
Hvornår skal hun prøve frugtmos?
Hej Helen
Emily er nu 5 1/2 mdr. og vi er begyndt med ske mad for 1 mdr. siden. Synes dog ikke min sundhedssygeplejske var så god til at fortælle om de forskellige ting mht. til ske mad, derfor spørger jeg dig til råds.
Vi startede med risgrød for en måned siden og er startet på kartoffel mos for en uge siden (som hun bare ELSKER)
Hun spiser dette her:
ca.06.00-07.00 ca. 230 ml MME
ca. 09.00-10.00 ca.120 ml MME
ca. 12.00-13.00 ca.1 dl risgrød + vand
ca. 16.00-17.00 ca. 150 dl. MME
19.30 Kartoffelmos + vand
Hun kommer i seng kl. 20.00 og efter hun er begyndt at få kartoffelmos sover hun indtil kl. 06-07 (kan dog vågne og få lidt vand)
Hun er en stor pige, sidste uge vejede hun 8,1 kg og er 67 cm lang. Hun sover en lang formiddags lur på ca. 2 timer og igen en lang om eftermiddagen, og så tager hun 30. min ved 17 tiden.
Hun er meget glad og tilfreds og græder ikke meget, så jeg går ud fra hun får nok mad??
Hvornår skal hun prøve frugtmos? Har hørt det ikke er så godt at starte med, da de tit ikke vil have andet !!
Håber du kan komme med et godt råd.
Håber du får en rigtig god jul.
Med venlig hilsen
Helle