Svar: Gåture med barnevogn
4. december 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Maj
Det er et godt spørgsmål og der findes desværre ikke noget bestemt svar. Nogle børn skal køres for at sove, andre børn kan sagtens skelne og falder fint i søvn uden at blive kørt, også selvom de køres nogle gange.
Personligt synes jeg ikke det er nogen dårlig idé at køre sit barn i barnevognen ca en gang dagligt. Det gør det praktisk at få handlet og få hverdagen til at hænge sammen og netop også for at man som mor selv kan blive rørt, komme ud og få lidt frisk luft, få oplevet noget andet.
I takt med at Sebastian bliver ældre, så vil han også nyde at sidde i sin barnevogn og kigge ud på verden, mærke vinden i håret og ansigtet, lydende, mennesker og biler. Jeg synes bestemt det er en god idé, at du skal gå en daglig tur med ham, de dage hvor I har lyst til det og så gøre det uden at være bekymret for om det skal give dårlige vaner på sigt. Det har så meget andet godt med sig:o)
Fortsat held og lykke og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske