Brev:
At spise brød, grød og kød
4. december 2007
Alder:
10 mdr.
At spise brød, grød  og kød
Kære Helen.
Hvad er det jeg gør forkert siden min datter stadigvæk ikke vil spise brød?
Hun havde en overgang hvor rugbrød var ok. hun har aldrig spist så meget. hun spiser max. 1/4 skive brød. Bliver stadigvæk frustreret over hvor lidt hun spiser, men prøver at sige til mig selv at hun skal nok spise når hun er sulten.
hendes dagskost ser ca. sådan ud.
kl.5 morgenflaske
kl.7.30 havregrød, 1/2 dl. grød andre gange 2 teske grød, oftest det sidste.
kl.10.30/11 1/4 skive rugbrød m.tun, torskerogn, leverpostej, æg, pølse, nogle rester fra dagen før, grøntsager, ost. hun elsker ost.
kl.13 1 riskiks m.smør, 1-3 appelsinstykker, pære,
kl.15 lidt grød m. yoghurt og havregryn i.
kl.17 aftensmad som gerne består af kogte kartofler, grøntsager og kød. som noget nyt også pasta.
kl.19 200ml. mme.
kl.24 flaske
kl.5 står hun op. hun vil ikke sove mere, trods vi gør ihærdige forsøg derpå.
Alt rugbrød bliver presset gennem munden og for det meste spyttet ud igen. Riskiks, skorper, tvebakker meget sjældent. Jeg har prøvet som du skrev i et tidligere svar på noget mht. maven, at give hende færdigkøbte glas, men det vil hun ikke have.
Hendes portionsstørrelser svarer til max.1/2 dl. mad. jeg har svært ved at se hun får nok næring af det. Jeg giver smørklat i alt mad til hende.
For tiden vil hun gerne have 3 flaske om natten, altså med aften og morgenflaske. Hun sover dårligt og er meget morsyg, går udfra at det hænger sammen.
Det brød hun bliver tilbudt hver dag bliver ligesom mast igennem munden og så spyttet ud igen. det bliver hun jo ikke mæt af. På brødet er der smør og det er det som hun skraber af med munden og så spiser hun ikke mere af det.
det skal siges at hun meget ofte er forstoppet og derfor bliver ved med at få movicol, men alligevel, ville jo gerne have hun spiste noget mad.
Hun vejer 8kg. er 70cm og næsten 11 mdr.gammel.
Jeg håber du kan hjælpe mig til, hvordan jeg får hende til at spise brød, grød men ikke kød, for hun elsker kød.
Kærlig hilsen
Birgitte