Brev:
Puttemetode - 9 mdr.
4. december 2007
Alder:
9 mdr.
Puttemetode - 9 mdr.
Hej Helen
Mange tak for det gode svar. Vi er nu ved at forsøge at få Malte til at sove i sin egen seng, og har i den anledning et ekstra spørgsmål.
Først er hans eftermiddagslur rykket tilbage til ca. kl. 14.00, og vi mener, at han er parat til at falde i søvn kl. 19.30-20.00, hvilket også lykkedes her til aften.
Dog vågner han i løbet af aftenen, og han er meget svær at få til at sove igen. I starten pjævser han lidt og vender og drejer sig, og her benytter vi "se-til-metoden", som du anbefalede.
På et tidspunkt ender det i "total-ulykke", hvor han græder så meget, at han har svært ved at få vejret. Her tager vi ham så op af sengen og trøster ham, hvorefter vi starter forfra igen med at putte ham. Her begynder han dog allerede at græde så snart vi lægger ham i sengen.
Spørgsmålet er nu, om vi skal fortsætte med denne seance igen og igen indtil han falder i søvn, og hvor lang tid er ansvarligt?
Det er pt. ikke lykkedes os at få ham til at falde til ro igen, når han er vågnet, hvilket har resulteret i, at han er kommet ind til os og sove resten af natten.
Med venlig hilsen
Jane og Nils