Svar: Søvn - 18 mdr.
5. december 2007
Alder:
18 mdr.
Kære Tine
Jeg kan simpelthen ikke huske om børnene er begyndt at sove en gang dagligt, eller om de stadig får to lure, for ellers så tænker jeg at det er det I skal igang med nu. Altså en lidt længere lur midt på dagen og ikke to lure.
Derudover så er det sådan at børn netop i 1½ års alderen begynder at drømme mere og kan vågne op om natten og nærmest have mareridt agtige drømme. Det lyder umiddelbart som om at jeres dreng ikke vågner med gråd, men først græder når I lægger ham fordi han ikke vil sove videre og det er derfor jeg umiddelbart tænker at I skal ændre på søvnvanerne om dagen og at det ikke handler om natlig uro på grund af drømme.
Hvis I oplever at han vågner grædende og er ked af det, utrøstelig fordi han har drømt, så må I tage ham op, berolige ham, evt. lade ham sove videre hos jer i en periode.
Hjælper dette jer lidt videre? Mange hilsner Helen og rigtig god jul til jer alle 4:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske