Brev:
Opstart med lidt skemad - 4 mdr.
5. december 2007
Alder:
4 mdr.
Opstart med lidt skemad - 4 mdr.
Kære Helen.
Velkommen tilbage fra ferie, håber du har nydt det:-)
Sidst jeg skrev ville vi så småt starte op med lidt skemad, da vi kunne fornemme at Kaya ikke blev helt mæt af flasken. Vi startede derfor meget stille og roligt op med 4-5 skefulde om formiddagen efterfulgt af en flaske.
Den første uge gik det faktisk rigtig godt og hun kom hurtigt op på ca 1dl (Hirsegrød m. æble) lige pludselig ville hun ikke spise dét mere, og vi prøvede så en risgrød med banan hvilket blev et stort hit, men vi oplevede så det samme, at hun ville ville spise dét heller.
Jeg har så derefter prøvet at lave alt grød selv og har faktisk også prøvet kartoffelmosen men intet af det vil hun have. Hun tager måske 6 skefulde og så er det slut med det.. Hun blir meget urolig som om hun slet ikke har tid og tålmodighed med skeen.
Jeg har også prøvet at give hende det på forksellige tidspunkter af døgnet, men intet hjælper..
Kan det mon være at hun slet ikke er klar til skemaden eller har du nogle gode forslag??
Hun trives ellers fortsat rigtig godt, snakker og udforsker sin stemme rigtig meget, leger med sine fødder og hænder osv. men hun er ikke begyndt at trille rundt endnu. Hun er ikke blevet vejet længe, men det virker til at hun tager godt på. Hun får Allomin 4-5 gange dagligt (160-200ml) og det virker også til at hun blir mæt nok af det.
Glæder mig til at høre fra dig:-)
Venlig Hilsen
Helle