Brev:
19 ugers spring... hvad er det?
5. december 2007
Alder:
4 mdr.
19 ugers spring... hvad er det?
Hej Helen
Tak for dit forrige svar, som jeg havde stor glæde af.
Min lille dreng er efterhånden blevet 15 uger og vi har "grædedage" og overskudsdage - præcis som alle andre. Dog er der sket en mærkbar ændring i søvn og mad- rytmen. Andreas er overordentlig sulten om natten, spiser en del fra kl. 20 - ca 05, hvorefter hans appetit synes at dale. Han er udelukkende flaskebarn nu
Førhen så det således ud:
Kl 19.30: spiste ca 80 ml
Kl. 20 i seng og sover kort tid efter
kl ca 02: spiste ca. 150-200 ml
kl ca 06-07: spiste ca 100 ml
Nu ser det mere sådan her ud:
Kl 19.30: spiser ca. 150-200 ml
kl. 20 i seng og sover kort tid efter.
kl ca 23.30: spiser ca. 200 ml
kl ca 03: spiser ca. 175 ml
kl ca 06. spiser ca 50 ml
En anden ændring er, at han ikke længere sover, når den sidste tår i flasken er væk. Han vil ikke have mere, men lægges vågen tilbage i sin seng, hvor han dog falder i søvn efter noget moslen rundt.
I dagtimerne spiser han sjældnere og større portioner. Alt i alt spiser han mere, og det kan jo sagtens være et appetitspring, men plejer det at gribe om sig m.h.t søvn, humør osv? Han har haft en rigtig god uge hvad angår humør og overskud, men det synes at være gået meget tilbage igen, og han har været mere ked og pylret de sidste dage. Nogen snakker om 19 ugers spring, hvad er det?
På forhånd tak og mange hilsner
fra Andreas`mor, Mie