Brev:
Søvn om dagen og diverse
5. december 2007
Alder:
12 mdr.
Søvn om dagen og diverse
Hej Helen!
Min datter er nu 1 år og hun sover stadig to lure pr dag. Sådan ser det ud:
- Vågner og står op mellem 06 og 07
- Træt igen kl 09-09.30 og sover to, tre timer. MEGET ofte tre timer og da vækker jeg hende.
- Træt igen ca kl 15 og jeg vækker hende efter en time. Her kunne hun sagtens sove længere, hvis hun fik lov.
- bliver puttet kl 20, men det tager ca 30 min før hun falder i søvn. Vågner kun et par gange for sut.
Jeg er i tvivl om det er ok, at vække hende to gange om dagen? Har hørt, at børn selv skal have lov til, at regulere sit søvnbehov?
------
Hun spiser det samme som os, men jeg tager fra til hende før jeg salter. Hun får selvfølgelig ris, pasta, kartofler kogt i saltet vand. Hvornår kan hun begynde, at spise den samme mængde salt som os?
------
Skal jeg stadig passe på med meget nitrat-holdige grøntsager, eller må hun få samme mængde som os?
Ja, det var alt for denne gang:-)
Med venlig hilsen
Ellinor