Brev:
Skrigeture om aftenen
5. december 2007
Alder:
3 mdr.
Skrigeture om aftenen
Hej Helen
Det er ikke så lang tid siden jeg skrev til dig men nu er jeg ved tasterne igen...
Vi er nu på ferie hjemme hos min mor på Færøerne den sidste uge og de næste 5 uger er vi ikke hjemme i egne omgivelser. Den sidste uge har vi kørt tværs over Danmark boet hos farmor og farfar 3 dage, sejlet i skib 2 dage og er nu landet hos min mor de næste 5 uger.
Vigga har hilst på rigtig mange mennesker og vi prøver så godt vi kan og skærme hende og det kan være svært for folk og forstå at lige nu skal hun have fred.... Om aftenen har vi 3-4 gange nu oplevet at hun skriger/græder helt vildt og højt hun bliver helt rød i hovedet og den ene gang blev min mand lidt forskrækket, fordi hun nærmest ikke trak vejret nogle sekunder.
Turene hænger selvfølgelig sammen med vi giver hende nattøj på og hun får flaske og vi forsøger og putte hende.... Hun vil ikke lægges i sin seng om aftenen, men det er ikke noget problem om dagen...Hun vil hænge i vores arme og vil ikke svøbes længere da hun sikkert hellere vil have plads hun bliver tungere og tungere og det er synd for hende at hun bliver så ulykkelig....
Ved godt hun lige skal vænne sig til nye omgivelser men har du nogle gode tips til hvordan vi får hende puttet uden at hun skal ligge i vores arme? Jeg har forsøgt og give flaske tidligere om aftenen for at se om det var pga sult men alligevel skreg hun i aftes... Hun falder først i søvn ved 22:30-23:30 og sover typisk med en amning i løbet af de næste 10-11 timer... Hun bliver 4 måneder om et par uger skal jeg begynde med mad eller vente til vi er hjemme igen i vante omgivelser ?
Med Venlig hilsen Viggas mor :)