Brev:
Storesøster - 2 år, 2 mdr.
6. december 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Storesøster - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen
Tak for dine tanker, det er rart at dele det med en. Nu skriver jeg igen. jeg gad godt jeg bare var en der tog tingene som de kom, men det har altid været mit problem at jeg tænker hele tiden på fremtiden og hvad nu hvis.... og det hårdt nu hvor vi har så meget hvor man ikke helt ved hvad der er rigtig og forkert og hvordan det ender ud.
Min datter er begyndt at vælge mig fra i nogle situationer fx om morgenen når hun skal have tøj på og skiftes. så er det kun far der duer. hvor det altid har været meget. er det hendes måde at vise at hun er sur over at der er kommet en lillebror?
I min graviditet har jeg haft rigtig meget kvalitet tid med hende vi har været på legepladsen efter vuggestuen næsten hver dag og nu er det jo far der har hentet.
Samtidig har hun i lang tid kommet ind i vores seng tidligt på morgenen og sovet den sidste time til to hvor det ofte har været mig der har hentet hende ind, nu sover far inde ved hende. hun kalder hver morgenen efter mig men far får hende hurtigt rolig. og hun sover så den sidste time ved ham på madrassen.
Det er nogle hyggestunder hun jo lidt har mistet. vi har valgt at far sover derinde, da lillebror vågner tit ( 3-4 gange) om natten. og fordi hun har svært ved at når jeg ammer. så har vi ville undgå at hun ser det om natten.
tror du det er den rigtige løsning?
I næste uge skal vi jo flytte og jeg tager over til min mor med begge to. ( vi har ikke været derover siden i sommers, men min mor har tit været her og freja er meget glad for hende)jeg er meget bekymret for hvordan det lige skal gå. da vi skal sove i samme rum uden far.
først overvejede jeg om freja skulle derover selv og jeg skulle blive hjemme med lillebror. men tror måske at det ville være godt for freja at jeg var med.
så overvejede om min mor skulle tage freja om natten, men så fra vælger jeg jo hende fra igen. og tror måske at hun vil blive ked af det hvis det ligepludslig var en anden end mig og far der var der??
eller om vi bare skulle prøve at sove sammen alle tre og at min mor så tager lillebror hvis han græder ( når jeg har ammet )
Hun er begyndt at acceptere lidt mere når jeg skal amme men har et par gange ville skubbe ham væk hvis hun ikke vil have at jeg ammede ham hvor hun er helt ulykkelig. det er utrolig svært både at skulle passe på ham samtidig med egentlig at holde hende fysisk væk. det er den eneste fysiske reaktion der har været. ellers har det været reaktioner som ligepludslig at blive ked af det og smide sig på gulvet, blive helt stille..
Det kan også være at at en uge mere vil vænne hende mere til det hele..
Kærlig hilsen
Mor