Brev:
Vågner hele tiden - 0 mdr.
6. december 2007
Alder:
0 mdr.
Vågner hele tiden - 0 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål omkring min nyfødte søn.
Han spiser rigtig tit og sover ikke så lang tid af gangen. ofte får han en lang lur fra ca 15 til 18 og en lang lur på ca 2,5 time om natten ellers vågner han ofte en halv time - 45 min efter han er faldet i søvn, de gange han vågner hurtigt virker det til at det er ondt i maven, men han søger og vil gerne spise.
Nogle gange har jeg lagt ham til med samme, andre først prøvet at få ham rolig og så lagt ham til, andre gange er blevet rolig hvis jeg har haft ham i slyngen eller gået med ham. han sover tit bedre hvis han er ved os. det er især om natten hvor han vågner tit.
Når han vågner fra de korte lurer hvor det ikke er lang tid siden han faktisk har spist og virker til han har ondt i maven, bliver han beroliget af maden og falder hurtigt i søvn ved brystet, hvis jeg prøver at få ham til at bøvse vågner han enten op og får alligevel ikke bøvset men bliver mere urolig eller også sover han bare videre. jeg har prøvet at ligge med ham om natten for at se om det har samme effekt som om dagen men han er meget urolig og vågner hurtigt ca hver time efter eller før hans lidt længere stræk.
Måske er det fordi han spiser så meget om aftenen, jeg føler nærmest at han ligger ved brystet hele tiden, og hver aften ved 11 tiden har han haft en skrigetur hvor jeg har gået med ham fra alt fra en halv time 3 timer ( ikke uafbrudt)
han har fået gang i afføringen og når maveknebene kommer ikke ved afførringen men ved prutterne.
Skal jeg blive ved med at bare at ligge ham til hver gang han søger ( så kunne han godt spise op til 12 gange på et døgn) det skal siges at synes at jeg kan mærke at han er mere effektiv og sutter længere og rigtig god til at få fat, når der er gået længere tid i mellem. og nogle gange om aftenen og natten virker han meget urolig når han spiser og ikke særligt effektiv. nogle gange kan han næste ikke finde ud af at få fat
har prøvet alt tror jeg for at få ham til at bøvse, det lykkes en gang imellem men tit ikke og gør ham bare mere irriteret.
Kærlig hilsen