Brev:
Soveproblemer om aftenen - 2 mdr.
6. december 2007
Alder:
2 mdr.
Soveproblemer om aftenen - 2 mdr.
Kære Helen
Vi har en dejlig datter på 11 uger, som vi dog har store problemer med om aftenen.
Om dagen sover hun rigtig godt ude i barnevognen. Hun er kun vågen 1 - 1½ time ad gangen før hun er træt, jeg putter hende i barnevognen og hun falder selv i søvn. Dagens 3. lur slutter ca. kl. 17.30 - 18.
Når hun så bliver træt om aftenen, prøver vi at putte hende i tremmesengen, vi har også prøvet at lade hende ligge på sofaen, at lade hende ligge på armen, hænge på skulderen osv. men uanset hvad vi gør, så skriger hun bare. Vi har også prøvet at pakke hende rigtig godt ind i dynen, at gå rundt med hende, give hende fuldstændig ro eller synge for hende. Sådan kan vi blive ved i et par timer - hun finder slet ingen trøst i at ligge hos os, at blive nusset eller lign.
Men, hvis vi så lægger hende i barnevognen og giver hende hue og flyverdragt på, så holder skrigeriet op, og hun falder sædvanligvis hurtigt i søvn. Flyverdragten har nærmest en magisk virkning...
Vi lader hende så sove ude 1-1½ time, så flytter vi hende ind i sengen og tager flyverdragten af. Desværre resulterer det ofte i, at hun vågner, og så starter balladen igen.
Det skal lige nævnes, at hun om natten sover fint i sin tremmeseng. Hun er oppe 1 gang for at spise (flaske), og når jeg putter hende igen, er hun ofte vågen. Så ligger hun og møffer lidt 10-20 min, og så sover hun.
Jeg har nu delvis accepteret, at eneste måde at få hende til at sove er i barnevognen. Men jeg er ikke særlig glad for, at hun skal ligge udenfor og sove kl. 21, og jeg synes heller ikke løsningen er særlig holdbar.
Hvad søren skal vi gøre? Jeg er ret sikker på, at skrigeriet udelukkende skyldes træthed, hun virker ikke forpint. Vi har naturligvis også prøvet at putte hende inden hun virker for træt, men det hjælper heller ikke.
Håber du kan finde hoved og hale i spørgsmålet..
Med venlig hilsen
Lene