Brev:
Spiser han nok?
6. december 2007
Alder:
6 mdr.
Spiser han nok?
Hej Helen.
Det er dejligt med sådan en fantastisk side, når man nu bor i udlandet (Luxembourg) og ikke har mulighed for at spørge en sundhedsplejerske til råds.
Min søn bliver 6 mdr d. 11/12. Han har altid ligget i underkanten på vægtkurven. Han var 3650g ved fødslen, men tabte sig en del i løbet af de første dage, var nede på 3240g da han ikke kunne finde ud af at sutte - men vi fik heldigvis gang i amningen og han er blevet ammet fuldt ud til han var 5 mdr.
Jeg vil tro at han vejer omkring de 7kg nu og er 69-70cm lang. Sidst han blev vejet vejede han 6,7kg, og det er ca. 4 uger siden.
Han har aldrig været den store spiser, så på heldige dage kan vi få ham til at tage 180 ml ved nogle måltider. Jeg er begyndt at give ham grød morgen, frokost og mos om aftenen, som han elsker. Udover det får han ca 4 flasker i løbet af dagen indtil han bliver lagt for natten kl. 20.00, hvor han spiser fra alt fra 120ml til 180ml (mest 150ml).
Vi giver ham en flaske igen omkring kl 23-23.30 og så vågner han igen kl 05.00-06.00 og vil have en flaske igen. Grunden til min bekymring ligger også i at der på pakkerne med MME står, at ved hans alder, skulle han gerne tage 210ml ved hvert måltid.... Så meget har han aldrig spist!
Han er en meget glad, livlig og snakkesalig dreng - han er meget sjældent sur. Derfor tror og håber jeg at han trives ganske udmærket - men da hans vægt har været et "problem" helt fra starten, så kan jeg ikke lade være med at lade det fylde ret meget i mit lille hoved. De andre babyer i min mødregruppe vejer allesammen 1-2kg mere end min.
Er der noget jeg kan gøre for at få ham til at tage mere på eller skal jeg bare lade det være? Som sagt, så er han en meget glad lille fyr, som nok skal give lyd fra sig når han er sulten. Der er vel altid nogen der ligger i underkanten af kurven ligeså vel som der er nogen der ligger i overkanten.
Endnu engang 1000 tak for en god side.
Rigtig god jul :-)
Mange hilsner fra Haidee