Svar: Hvor meget søvn er normalt?
7. december 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Charlotte
Det lyder som om at I har fået en pige med et rigtig godt sovehjerte og hvor er det bare dejligt:o)
Børns søvnbehov er forskelligt og lige i øjeblikket sover din datter rigtig godt. Det kan godt ændre sig stille og roligt og det vil så også være helt okay. Så længe hun udvikler sig, er glad, trives, spiser, tager på osv. så glæd du dig over at hun sover så godt og virker så god til at selvregulere.
Gennemsnitligt sover de fleste børn på 4-5 måneder ca 4-5 timer i løbet af dagen og 10-11 timer om natten. Ialt ca 15 timers søvn i døgnet. Dette er som sagt et gennemsnit og derfor sover nogle børn mere og andre børn mindre og det er som sagt helt okay, sålænge barnet trives.
Rigtig god jul til jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske