Brev:
Maveproblemer mv
7. december 2007
Alder:
1 mdr.
Maveproblemer mv
Hej Helen
Jeg er så heldig at have født en vidunderlig lille søn for 6 uger siden. Jeg synes generelt han er en glad, nysgerrig lille dreng, men siden de første par uger har han haft noget ondt i maven.
Jeg synes jeg har prøvet flere forskellige ting hen ad vejen, fx cykle med hans ben, massere ham let omkring navlen, udrydde chokolade, sodavand mm fra min kost, se om han vil have en sut, prøve at bøvse ham af (sjældent der kommer bøvs) osv. Det virker ikke som om, der er noget af det, som har en effekt, så spørgsmålet er, om vi bliver nødt til at acceptere, at sådan er det (det vil være svært, for han ormer ret meget rundt, pjevser og ser forpint ud i ansigtet) og i så fald, er der en chance for det bliver bedre med tiden, eller findes der andre fif til, hvad vi kan stille op?
Det vi gør, som nogle gange virker, er at tage ham op og gå rundt med ham, eller ligge med ham på vores maver – hvor ham enten også ligger på maven eller på siden. Nogle gange kan det afstedkomme en prut, og så bliver der jublet i det lille hjem!
En anden ting er, at jeg ikke forstår mine bryster.. Fordi vores lille dreng var født 5 ½ uge for tidligt måtte jeg malke ud til at starte med, hvilket resulterede i enorme mængder mælk, og lige indtil for ca. 2-3 dage siden, har der været nok. Nu ved jeg ikke helt, hvad der er sket, for det virker til, at selv om drengen spiser tit, så bliver der mindre og mindre mælk. Jeg lader ham tømme det ene bryst før han får det næste. Og indtil for de hersens 2-3 dage siden, var det slet ikke nødvendigt med brystskift, det passede lige med ét bryst – ét måltid.
Jeg tjekker selvfølgelig om han tisser, og jeg synes de sidste par bleer ser ud til at være lettere end normalt. Spørgsmålene er så; skal jeg gå til læge med ham, og hvad skal jeg gøre for at få gang i brysterne igen?
På forhånd tak for svar, og med venlig hilsen
Berit