Svar: Tånegle
9. december 2007
Alder:
21 mdr.
Kære Signes mor
Normalt anbefales det at man klipper børns negle lige over, men nogle gange er man faktisk nødt til at runde neglen en lille smule i siden, netop for at undgå at neglen knækker. Så måske du skal ændre lidt på måden du har klippet dem på...
Derudover tænker jeg at det er meget normalt at børns negle på tæerne knækker, ligesom de også kan få lidt hård hud eller ligefrem vabler på tæerne - især hvis de kravler meget rundt på gulvet. Har din datter altid hjemmesko på nu, eller bevæger hun sig meget rundt på strømpesokker eller bare tæer, leger på gulvet og slider således lettere sine negle?
Jeg tænker også at du kan give hende en multivitamintablet, hvis hun har behov for lidt ekstra for at få styrket sine negle lidt.
Fortsat held og lykke med hende og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske