Brev:
Får min søn mælk nok?
10. december 2007
Alder:
4 mdr.
Får min søn mælk nok?
Hej Helen.
Min søn på 4½ måned har et døgn der ser nogenlunde sådan ud:
kl. 7.00 vågner (vil ikke have mad endnu, har altid haft morgenkvalme....)
kl. 8.00 risgrød (fra Nestlé) ca. ½ dl + ca. 20-40 ml vand af kop
kl. 9.00 flaske (gul Allomin p.g.a. gylpe-/opkastningstendens) ca. 200 ml
kl. 9.30-10.30 sover
kl. 12.00 risgrød med frugt (fra Hipp) 125 ml + ca. 20-40 ml vand af kop
kl. 13.00-15.30 sover
kl. 15.30 flaske ca. 150 ml
kl. 18.00-18.30 sover
kl. 18.30 risgrød (bliver snart erstattet af grøntsagsmos) ca. 1½ dl + ca. 20-40 ml vand af kop
kl. 21.00 flaske ca. 220 ml
kl. 22.00-7.00 sover (uden at vågne)
Jeg har prøvet at tilbyde han flaske på alle mulige tidspunkter, men han vil ikke have den, udover det jeg har beskrevet, og det er ikke fordi han ikke er sulten, for lige bagefter han har nægtet at tage flasken, kan han spise masser af grød, men det kan han jo ikke nøjes med at få......
Han bliver ikke ammet, da jeg ikke kan amme, så han har fået erstatning hele tiden.
Det bliver i øjeblikket til ca. 570 ml erstatning på et døgn, og ca. 650-700 ml væske ialt. Han er ca. 68 cm lang og vejer ca. 7½ kilo. Han er glad og aktiv, men hans fontanelle ser altid indsunken ud, og det er ikke dyngvåde bleer han leverer. Jeg synes, at det er svært, for jeg kan jo ikke tvinge noget i drengen, som han ikke vil have.
Hvad siger du til hans mælke- / væskeindtag?
Med venlig hilsen
Pernille