Brev:
Motorisk udvikling eller mangel på samme
11. december 2007
Alder:
5 mdr.
Motorisk udvikling eller mangel på samme
Hej Helen!
Mit spörgsmål går på min drengs motoriskeudvikling eller mangel på samme! Han hverken ruller fra mave til ryg eller omvendt. Han ligger på maven mange gange i löbet af dagen, han stötter sig ved hjälp af sin albuer. Når han bliver trät af at ligge på maven - ruller han ikke rundt, men tager sine arme ud til siden, spänder i kroppen og benene körer frem og tilbage! Der ligger han så og vipper - til vi triller ham rundt. Vi laver trilleövelser med ham hver gang han er på gulvet eller på puslebordet.
Han har hele tiden väret "langsom". Han var over 6 uger inden han kunne fokusere og endnu äldre inden han kunne fölge en genstand med öjnene. Han har også väret lang tid om at tage fat om forskellige ting. Hans gåreflex forsvandt först, da han var over 4 måneder. Han er födt i uge 36+5 - kan det skyldes at han er lidt sen eller?? Han vejer i dag nästen 6 kg. og er 62 cm lang.
Ud over det motoriske er han en glad og veltilpas dreng. Han sover og spiser godt.
Med venlig hilsen
Antons Mor