Brev:
Min datter er småt spisende
11. december 2007
Alder:
7 mdr.
Min datter er småt spisende
Hej
Jeg har læst mange af dine svar i brevkassen og har derfor besluttet mig for at skrive til dig.
Mit spørgsmål går på at jeg har en lille pige på 7 måneder. Jeg startede med at give hende skemad ved 5,5 måneder kombineret med amning. Hun har aldrig spist store portioner, hverken ved amning eller skemaden. Hun har inden for de sidste 2 måneder haft mellemørebetændelse 2 gange, desuden har hun hostet rigtig meget og fået maske mod astmatisk bronkitis.
Hun spiser meget lidt igennem dagen. Faktisk når jeg tilbyder hende skemad, vender hun hoved væk og lukker munden sammen. Hvis hun får lidt er det med en mund som ikke bliver lukket særlig meget op. Hun bliver tilbudt grød morgen middag og om aften får hun mos af kartofler brokoli og gulerødder. Der i mellem ammer jeg hende (til stor tilfredshed for hende) Til nat (kl. 20) får en flaske med 200ml vælling. Omkring kl. 02.00 vågner hun og der får hun enten bryst eller en flaske. Hun virker ikke sulten når vi står op kl. ca 6.30 og spiser heller ikke noget særlig, med mindre hun får bryst.
Hun vejer pt. 6.9kg og 69cm lang. Hendes kurve er lige knækket 2 trin ned. Jeg er meget bekrymret. Det er mit trejde barn, de andre har der aldrig været noget med omkring kosten.
Hun er igennem dagen en rigtig glad pige, smilende og pludre meget. Hun triller rundt, sidder ikke helt selv. Hun er nem, undtagen når hun skal spise. Jeg tænker lidt på at det er blevet for stort et problem for mig og at jeg måske er for forkuseret på det. Vil det være en ide at holde en pause med skemaden i 3 dage og så starte på en frisk? Skal jeg amme hende efter et skemåltid? Eller skal jeg trappe ned med amningen, så hun kun får grøden/grøntsagsmosen og mælk i en kop til måltidet? Måltidet om natten vil det være nu at jeg skal vende hende fra det (så er hun måske mere sulten når hn vågner om morgenen?
Håber på snarlig svar da det bekrymre mig rigtig meget.