Brev:
Grød - hvor meget og hvor hurtigt?
12. december 2007
Alder:
4 mdr.
Grød - hvor meget og hvor hurtigt?
Kære Helen.
Tusind tak for dine hurtige svar!
Status hos os er, at jeg har droppet at forsøge at tvinge hende til at spise hos mig. Jeg orker simpelthen ikke hendes afvisning mere... :-( Nu får hun det mælk, jeg malker ud, når jeg ikke kan klare brystspændingen mere og ellers MME. Også spiser hun hos mig om natten, for der er hun halvsovende og skal ikke tvinges.
Hun spiser ikke særlig meget på flasken (60-150 ml pr. gang) ca. 5 gange i døgnet + det hun får hos mig om natten. Jeg kan ikke få hende til at tage flasken, hvis hun ikke er sulten. Så er det bare flitsbue og mælk galt i halsen.... Det bliver måske til 500 ml i alt... Og det burde jo være 1000 ml, når hun vejer næsten 6 kg. Hvordan får jeg hende til at tage noget mere?
Jeg er også startet på at give hende grød, som du foreslog. Mit spørgsmål er, hvor lang tid er skal gå før hun må få mere end ½ dl? Hun er helt vild med det og jeg tror hurtigt, hun kan komme til at spise meget... Hendes afføring er blevet lidt tykkere, men hun virker ikke til at have problemer med maven.
Pyha, jeg synes godt nok det er lidt strengt det hele.... Men hvor er jeg glad for at kunne spørge dig til råds!
Med venlig hilsen
Heidi