Brev:
Putning i barnevogn og madindtag
12. december 2007
Alder:
4 mdr.
Putning i barnevogn og madindtag
Hej Helen
Tak for sidste svar. Vi ”kæmper” ikke længere ;o) Nu tager vi det simpelthen bare som det kommer. Nogle gange kan vi putte hende vågen ned i sengen, og de fleste gange skal hun ammes i søvn. Og det er også bare ok.
Hun er meget ”elektrisk” lige for tiden, altså meget levende, humørsvingende, sover dårligere, vågner oftere, finder sine tæer og putter dem i munden…alt i alt sker der bare så meget. Jeg har læst ”60 vidunderlige uger”, og iflg den er hun i gang med et udviklingsspring ligenu, derfor denne urolighed. Hvad siger du til det?
Noget andet jeg gerne vil spørge dig om er ang hendes putning i barnevognen om dagen. Hun er begyndt at blive enormt ked af det når jeg lægger hende ned i vognen, og græder lidt efterfølgende når vi går, men holder relativt hurtigt op. Men det er bare hårdt at lægge hende når hun græder sådan, og kigger op på mig med forvirring, og frustration i øjnene. Hun virker faktisk lidt bange og usikker, og jeg kan ikke helt forstå det, for vi har altid gjort det på den samme måde. Men hvad tror du det kan skyldes?
Jeg ammer hende, giver hende tøj på, og putter hende ned, hvad kan jeg gøre anderledes? Jeg viser hende altid hvad der skal ske, og tale opmuntrende til hende.
Det skal lige nævnes at vi er begyndt på grød for et par dage siden…Og hun ELSKER det;o) Så det tager jeg som et tegn på at hun bare er klar til. Jeg ammer hende ofte (mindst 12 gange om dagen/natten) og fra flasken vil hun kun tage max 40 ml ad gangen… Kan det være at hun ikke får mere ad gangen når jeg ammer hende? Jeg har prøvet at strække måltiderne, men det går simpelthen ikke…
God jul til dig
Venlig hilsen
Linda