Brev:
Kan det være en ide at vække hende omkring kl. 24.00 og give hende en flaske?
12. december 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Helen
Jeg har lige (endnu) et spørgsmål om min datters mad. Eller rettere hendes mælkeindtag.
Hun er nu blevet 9 måneder gammel, vejer 9 kilo og måler 73 cm.
Hun får i øjeblikket 3 flasker mme dagligt a` små 200ml. 1 før middagslur ca. kl. 13.00, 1 før sovetid ca. kl. 19.00 og hidtil har hun også fået 1 sen flaske mellem kl. 23.00 og kl. 24.00.
I den sidste uges tid er hun imidlertid begyndt først at vågne til den sene flaske mellem kl. 01.00 og kl. 02.15. Hun drikker nærmest i søvne og tager ofte kun ca. 100ml. Hun virker kort sagt som om, hun efterhånden godt kan undvære den sidste flaske. Hun begyndte at sove igennem (24.00-06.00) helt af sig selv, og det er jo skønt, så jeg er lidt bekymret for, at hun pludselig skal blive vant til mælk midt på natten igen. Men hun skal selvfølgelig også have den mælk, hun har brug for. Er ca. 400ml mme dagligt nok på nuværende tidspunkt?
Hun drikker vand til måltiderne og får efterhånden stort set vores mad, så det er kun morgengrøden, der bliver tilsat mme (er det i øvrigt bedre snart at gå over til sødmælk?).
Hun får 4-5 små måltider om dagen (er glad for al slags mad, men spiser ikke så meget af gangen).
Kan det være en ide at vække hende omkring kl. 24.00 og give hende en flaske? Hun har bare hidtil fundet et godt søvn- og mad mønster (næsten) helt af sig selv, så jeg vil nødig blande mig for meget…
Glædelig jul fra en glad familie!
PS: Nu er jeg startet på arbejde, og du havde helt ret i, at det ikke ville blive et problem for far at putte, når først jeg var ude af huset – de hygger sig og jeg tager på aftenvagt med ro (og ret meget savn) i sindet!