Brev:
Madplan, stå og sove på maven
12. december 2007
Alder:
7 mdr.
Madplan, stå og sove på maven
Hej Helen.
Allerførst tak for en kanon hjemmeside!
Min datter Clara er en meget glad og mild pige på knap 7 1/2 mdr, vejer 8 kg og er ca 68 lang.
Motorisk er hun i fuld gang lige nu og vil bare fremad. Hun sidder helt uden støtte og tager fra med hænderne, står på alle 4 og rokker, skubber sig baglæns på maven og er rigtig god til at komme fra ryg til mave og knap så god den anden vej.
Ved fødslen vejede hun 3180g og var 50 lang. Jeg ammede fuldt ud til 4 mdr hvor vi startede med lidt grød som hun var god til fra start af.
Vores hverdag ser ca sådan ud:
5-7. ammes
8-9. havregrød/øllegrød (spiser meget lidt)
9.30. Risgrød og ammes ( spiser det hele og det noget nyt vi startet på)
10. sover i barnevogn i 2-2 1/2 time
12.30-13 rester/ forskellig grød ( spiser meget lidt)
15-16. risgrød/frugt/ a 38- ammes ( Risgrøden er vi lige startet på. Spiser halvdelen)
16-17. sover nogen gange 20-30 min.
17.30-18. Spiser stort set vores mad. (spiser som regl meget)
19. Risgrød. ( nyt vi startet på. spiser næsten det hele)
19.30. Ammes
22.30. Ammes
23-05 Ikke blevet ammet ca 4 uger uden problem
Hvordan ser det ud mht til måltider og søvn?!
Hun har den sidste uge vågnet ca kl 3 om natten og været meget sur. Hun ligger så i fars arm og kigger surt på mig (og ved jo godt hvad det betyder) indtil hun falder i søvn. Kan det være en forsinket reaktion på minus bryst? I nat sov jeg i et andet værelse og hun puttede med far da hun vågnede uden problemer!
Vi tænker også at hun har brug for mere mad nu og derfor risgrøden som hun er glad for. Kan hun blive for mæt ved mig med 5 gange bryst og derfor ikke spiser nok ved de store måltider?
Det skal lige nævnes at hun har været meget forkølet og den første tand er måske også på vej som selvfølgelig heller ikke er sjovt!
Og lige 3 hurtige:
- Må hun sove på maven hvis hun selv er trillet om? Hun er jo ikke god til at vende sig om igen.
- Hun vil rigtig gerne stå. Hvordan lære vi hende at stå på flad fod?
- Rugbrøds hapser. Hvornår kan vi starte på det. Hun laver tyggebevægelser og få lov til at smage krumme ligende stykker med stor nydelse! ( Mor her er ekstrem bang for hun skal få noget galt i halse!)
Glædelig jul.
Janni
PS: Clara får vand til alle måltider og i løbet af dagen!