Brev:
Døgnrytme - 2 mdr.
13. december 2007
Alder:
2 mdr.
Døgnrytme  - 2 mdr.
Hej Helen
Så blev det min tur til at stille dig et par spørgsmål. Jeg har læst mange af dine besvarelser og fået meget hjælp fra dem. Tusind tak.
Vi har en dreng på 7 uger, som har en lidt skæv døgnrytme, tror jeg. Han sover fint om dagen, nogen gange måske for meget. Men vågner så op om aftenen og er frisk fra kl. 17 til midnat. Han falder dog hen ved 19.30 - tiden men powernapper kun en halv time.
Skal vi holde ham mere vågen om dagen? Han sover fra kl.8-9 til ca. 12 og igen fra kl. 13 til ca.16.30. Er det for meget? Når han er faldet i søvn kl.19.30 om aftenen lægger vi ham i hans vugge, men som sagt vågner han ca. en halv time efter. Vi er lidt i tvivl om hvad vi så skal gøre. Skal vi tage ham op og forsætte vores aften som vi plejer, eller skal vi "lukke huset ned" og være stille og gå rundt i mørke indtil han sover igen??? Hvad er bedst?
Kan du give mig et eksempel på den "perfekte" døgnrytme for et barn på vores søns alder? Eller måske lidt ældre. Vi er godt klar over at han ikke kan sove igennem nu, mens jeg ammer ham fuldt ud, men vil gerne vide hvad vi skal arbejde os henimod. Hvordan får vi ham ind i en god døgnrytme.
Tusind tak for en super brevkasse og hjemmeside.
Hilsen Kaye og Jacob