Svar: Fedtstof i grød?
14. december 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Marlene
Dejligt med et kort og præcist spørgsmål og dejligt at høre at I nu skal igang med skemaden. Det er spændende, hvad pigerne siger til det:o)
Hvis du laver grød med vand og udmalket modermælk eller både vand og modermælkserstatning, så skal der tilsættes ekstra fedtstof. Men hvis du laver grød udelukkende på modermælkserstatning, så skal du ikke tilsætte fedtstof.
Du kan bruge modermælkserstatning i pulverform, hvor du naturligvis skal bruge vand til at blande dette, så koncentrationen er rigtig, men derudover skal du ikke tilsætte vand. Du kan også bruge drikkeklar modermælkserstatning og så piske grød-melen med dette og heller ikke tilsætte ekstra fedtstof.
Håber at dette giver lidt klarhed :)
Rigtig meget held og lykke med det og rigtig god jul til jer alle fire:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske