Brev:
Hvordan kommer far på banen?
14. december 2007
Alder:
7 mdr.
Hvordan kommer far på banen?
Hej Helen - tak for dit sidste svar. Vi er belevt enige om at begrænse turene i babystolen og så købe en barnestol når vores søn bliver 1 år - og så en der er bagudvendt. Der er jo alligevel ikke så længe til... ;-) (født 9. maj)
Vi tumler i øjeblikket med det at vores søn skal sove på eget værelse. Det går egentligt fint nok, men han vågner (synes jeg) forfærdeligt mange gange i øjeblikket... Her snakker vi om hver anden time - nogen gange strækker han den til 3 timer, men det er sjældent. (Appetitten efter diarreen er vendt tilbage, og han spiser mere nu end før, hvilket jo er dejligt.)
Jeg ammer tidlig morgen, før formiddagslur, efter sen frokost og inden putningen om aftenen, så vi er på ca. 4 amninger i løbet af en dag. Han får morgenmad kl. 8, frokost kl. 12, sen frokost kl. 14.30 og aftensmad kl. 17.30
Kompenserer min søn for de få amninger, ved at vågne hver anden time om natten og vil have bryst?
Farmand har prøvet at tage ham, med det resultat til følge at vores søn kører op i en spids. Det ender med at han hikser i gråden og kan slet ikke falde til ro før han får brystet. Han tømmer således begge... (stort set alle de gange han vågner) og det gør han også selvom farmand ikke har taget ham først.
Pt. bliver han puttet mellem kl. 18 og 19 - og vågner typisk efter 40 min. og vil have bryst. Derefter hedder den 23, 01, 03, 05 og 07. KL. 07 - står vi typisk op. Om dagen sover han 2 lure af en times varighed (kl. 10 og kl. 13). Vi prøvede en periode at skubbe lurene sammen så han kun fik en - men lang - men det holdt ikke i længden...
Jeg har forsøgt med vand i kop, at lade ham sutte 5 min, gå rundt med ham - men det eneste der virker er brystet/mælk. Sutten tager han ikke...
Min mand og jeg har ligeledes snakket om at vende vores søn fra at skulle have bryst om natten - evt. helt at stoppe med at amme - og min mand har fri i ca. 14 dage i slutningen af januar, hvilket ville være et oplagt tidspunkt. Hvordan gøres det bedst - eller skal vi vendte til vores søn selv viser tegn på at ville stoppe...???
Hilsen Gitte