Brev:
Forstoppelse - 22 mdr.
14. december 2007
Alder:
22 mdr.
Forstoppelse - 22 mdr.
Hej Helen
Den er gal med Sofies mave. Igennem et par uger har hun haft problemer med at komme af med aff. Det er så galt, at der har været lidt blod med nogle gange. Når hun skal, sætter hun sig på gulvet, med rumpen ud til siden. Det gør ondt på hende, og hun piver og græder. Når vi så skifter bleen, er der næsten ikke noget i. Nogle gange bare lidt aff om anus.
Hun har dgl aff, men det er bare sådan en pine for hende. Vi holder meget igen på bananer og mælk, og giver udelukkende vand mellem måltiderne. Hun er meget glad for knækbrød og yoghurt og spiser i det hele taget det, der kommer på bordet.
Dagplejen er begyndt at give hende sveskegrød, og jeg har forsøgt laktulose, men det vil hun ikke have. Kan vi gemme det i noget feks yoghurten, og hvor meget skal hun have?
Jeg tror, hun har rifter i endetarmsåbningen fra det hårde aff. Kan vi gøre noget ved det. Vi smører dgl og rigeligt med madsenssalve. Jeg bruget en vatpind til at smøre om anus.
Sofie er efterhånden desperat, når vi nærmer os puslebordet, og bleen skal skiftes. Det påvirker hendes dag. Særligt eftermiddage kan hun virke ked af det.
Jeg overvejer at få lægen til at se på hende, men nu er det weekend, så vi prøver med "naturmidlerne" først.
Jeg sætter stadig Sofie på toilet, når hun kæmper med aff, og det er da lykkedes et pår gange, men det er jo mere held end forstand. Jeg tror også, at sidestillingen på toilettet hjælper hende nogle gange. Sofie er ca 90 cm og vejer 14,5 kg.
Det blev lidt langt, men det er så synd for hende. Jeg håber, du kan give os lidt hjælp.
Hilsen sofies mor og rigtig glædelig jul og godt nytår.