Brev:
Søvn og mad - 5 mdr.
17. december 2007
Alder:
5 mdr.
Søvn og mad  - 5 mdr.
Hejsa
Først vil jeg lige rose dine boganmeldelser. Det var nemlig der jeg fandt bogen ”sov igennem uden gråd” den har jeg købt og gennemlæst flere gang og har nu bruge den i ca. 3 uger.
Mathias er blevet meget bedre til at sove. Både om dagen i sin barnevogn og om natten i sin seng (før kunne han kun falde i søvn når han blev ammet og gad på ingen måde være i sin barnevogn hverken vågen eller sovende i særlig lang tid og vågnede ca. 5-8 gange om natten) Vi har fået et helt andet liv ;)
Jeg har lidt spørgsmål om hans rytme og hans mad.
Vi startede på grød da han 20 uger.
Døgnrytme, søvn og mad:
kl 7 op
kl 8.45 ammes
kl 9-10.30 Sove i barnevogn (skal nogen gange vugges en gang midt i søvnen for at sove videre)
kl 10.30 ammes (spiser kort)
kl 11.45 majs/risgrød med frugtmos ca. 1 dl + vand i kop
kl. 12.15 ammes
kl. 12.30- 14 sove i barnevogn (skal vugges en gang i søvnen)
kl. 14 ammes (spiser kort)
kl. 16 ammes
kl. 16.15-16.45 sove i barnevogn (han er ikke altid helt glad for denne lur selvom han er træt)
kl. 17.30 majs/risgrød med frugtmos ca. 1 dl + vand i kop
kl. 18.15 bad
kl. 19.00 tilbydes flaske med vælling (taget alt mellem 40 ml til 120 ml, han er ikke vildt glad for flasken) han får bryst bagefter og bliver lagt i sin seng efterfølgende når han er godt træt.
kl. 19.30 sover (jeg er inde hos ham et par gange og nusse ham før han falder i søvn)
kl 22 ammes
kl 2 ammes
kl 5 ammes
kl 7 op
Nogle dage sover han kun 2 lure, men så har han også sovet over 12 timer om natten.
Spørgsmål:
Lyder hans rytme okay? eller har du andre forslag til mad eller søvn rytmen.
Hvor tit skal han have afføring efter han er staret grød? der kan godt gå 4-5 dage imellem.
Jeg giver ham sveskemos hver dag for at holde gang i maven er det godt? Skal man give lactolose hvis der går lang imellem afføring?
Skal han starte på jerntilskud når han bliver 6 mdr. Ellers får han det igennem kosten?
Hvornår skal vi indføre det 3 måltid ? er det okay at indføre det 3 måltid som morgenmad? f.eks. Havregrød eller øllebrød?
Kunne det være havregrød til morgenmad, grød med frugtmos til frokost og kartoffel og grønsagsmos til aftensmad. Han er mest glad for grød med frugt?
Hvornår skal man starte 4 måltid ?
Hvornår må han få lidt brød og bide i ?
Der var det for nu, på forhånd tak for hjælpen ;)
Med venlig hilsen
Ditte og Mathias 22 uger og 5 dage