Brev:
Selvstændighedsalderen - 3 år, 7 mdr.
18. december 2007
Alder:
3 år, 7 mdr.
Selvstændighedsalderen - 3 år, 7 mdr.
Hej Helen,
Uh vi er altså lidt i vildrede med vores datter. Der sker bare så meget med hende for tiden og til tider kan vi slet ikke følge med. Vi er jo godt klar over at det er selvstændighedsalderen hun er i nu, men om vi takler det rigtig bliver vi tit i tvivl om...
Hun har aldrig været kræsen, men den sidste tid (ca ½ år) er der pludselig mange ting hun ikke kan lide og ikke vil spise som hun med glæde før har proppet i munden. Tit tror vi det er dovenskab/træthed for mader vi hende så går det ok nogen gange og det gør vi, fordi hun hver dag lige efter aftensmaden og inden hun skal i seng siger hun hun er sulten! Hun har tit travlt med at lege ved bordet og ikke at spise.
Hun er blevet meeeeeget hysterisk når tingene går skævt og når hun ikke får sin vilje. Hun er tit ked og tvær og vi ved selvfølgelig godt at det har været en hård dag i børnehaven og vi prøver at vise forståelse for hvad der i hver situation går hende på og forklarere hende hvad hun ellers kan gøre og ikke skal gøre. Men meget af dagen går på Nej og det er jo hverken sjovt for hende eller os.
Så er der det med hørelsen. Hun er meget god til IKKE at svare når man snakker til hende og ignorere een fuldstændigt. Det ender tit med jeg/vi bliver sure og så fortæller hun MIG hvad jeg lige har gjort forkert (fordi jeg blev sur) og lige meget hvor meget jeg prøvet at forklare hende at vi gerne vil have hun svare os eller høre på os når vi snakker til hende så er det som at snakke til en dør....... :-)
Vi tror vi gør det rigtige sådan generalt, men det er jo ikke noget vi ser resultater på overhovedet og så blive vi jo i tvivl... Og samtidig med alt det her, så kan hun være den kærligeste storsøster og en dejlig pige der smelter vores hjerter:-)
Jeg ku jo fortsætte med at fortælle om de problematiske situaioner, men du ved nok godt hvad jeg mener med det hele, jeg glæder mig i hvert fald til at høre fra dig.
Og så vil jeg da lige ønske dig og din familie en rigtig god jul og godt nytår:-)
Lige et P.S Hvornår må de små få groft rugbrød, altså med hele kerner?
Hilsen Moren