Brev:
Skemad og søvn
19. december 2007
Alder:
6 mdr.
Skemad og søvn
Hej Helen
Så blev det min tur til at få svar på lidt spørgsmål, synes din brevkasse er rigtig god :o)
Min datter Emilie er 6 mdr. om en uge, og det er en uge siden, at vi startede på grød (altså opstart 5,5 mdr) indtil da blev hun kun ammet - startede skemad i håb om bedre nattesøvn, hun begyndte at vågne hver anden time om natten for at få mad og efter en mdr. så var det lidt hårdt... det er desværre ikke blevet bedre ...
Hun spiste en halv dl efter 2 dage, så allerede på 3. dagen fik hun grød to gange dagligt - hun har indtil nu kun fået ris og hirsegrød (det fra 4 mdr.)
daglig plan ser nogenlunde sådan ud
7-8 står op
8-9 (en lille time efter vi er stået op) 1/2 - 3/4 dl grød + vand af kop (efterfølgende tilbydes hun brystet, men spiser ikke rigtig noget)
10-11 ammes og puttes til lur (sover ca.1 time, lidt længere hvis vi er ude og trille)
12-13 ammes
14-15 ammes og puttes (sover ca. 1 time, igen lidt længere, hvis vi er ude og trille)
16-17 ammes
18-19 grød + vand af kop (tilbydes derefter bryst, men spiser ikke rigtig noget)
20 ammes og puttes
ca.22 ammes
ca.0.30 ammes
ca.2.30 ammes
ca.5 ammes
gaaaab
Mine spørgsmål er så:
Hvad kan vi gøre bedre mht nattesøvnen?
Hvor hurtigt må hun få skemad 3 gange dagligt?
hvornår må hun få grovere grød (det der anvendes fra 6 mdr) i forhold til hendes fordøjelse, når hun nu lige er startet op?
Og hvordan og hvornår kan jeg forvente, at hun ikke længere skal spise om natten? skal det komme automatisk i takt med at hun spiser andet/mere (3 gange dagligt) eller skal vi vænne hende af på den hårde måde? (vil jo nødigt at hun "sulter")
Det skal forresten lige nævnes, at flaske nægter hun at tage, både med modermælk, sukkervand og vælling, flaske = hysteri
Med venlig hilsen
Camilla