Brev:
Mere mad? - 7 mdr.
20. december 2007
Alder:
7 mdr.
Mere mad? - 7 mdr.
Hej Helen
Min søn er nærmer sig de 7 måneder og selv om han umiddelbart virker ok mht de måltider jeg gir ham, er jeg i tvivl om hvorvidt jeg bør optrappe.
Pt ser dagen således ud:
6 ell 7: Morgenamning
8 ell 8.30: Havregrød m/frugt
9 ell 9.30 Amning før formiddagslur
11 ell 11.30 Evt amning
12.30 Grød eller kartoffelmos m/grøntsager
13 ell 13.30 Evt amning inden middagslur
15 ell 16: amning
17.30: Kartoffelmos m/grøntsager + kødbolle
19.00 Amning til natten.
Jeg er i tvivl om hans vægt da vi har været ude og rejse i længere tid og derfor ikke har haft mulighed for at få ham vejet. Han ser dog velnæret og sund ud:-) Han er desuden en rigtig glad lille dreng som er begyndt at nyde at ligge lidt selv og lege og tumle lidt rundt.
Jeg er som sagt bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tilbyde ham noget mere eller om det skal komme fra ham selv.
Han har desuden fået to tænder i undermunden, så jeg tænkte om ikke det er fornuftigt snart at gi ham bondebrød som han kan gumle lidt på? Han forsøgt med agurkestave, som han suttede lidt på.
Der ud over tænker jeg at jeg nok snart skal nedtrappe min amming. Jeg skal starte på job 1 marts og for at overgangen skal være så blid og let som muligt er det vel fornuftigt snart at starte.
Hvordan griber jeg det bedst an? Min søn er ikke så god til at drikke af kop - jeg gir ham vand til alle måltider, men størstedelen lander på hagesmækken og det virker mere som om han blot får skyllet munden. Flaske vil han heller ikke ha og vi har derfor købt en mellemting mellem en kop og en flaske som har håndtag, men det er stadig begrænset hvor meget væske han får.
Har du et forslag?
Så er der stadig det med søvnen, nemlig at han om formiddagen 9 ud af 10 gange kun vil falde i søvn når jeg ammer ham eller går tur.
Har prøvet at putte og nusse, men han blir arrig når jeg forsøger, og så overgir jeg mig.
Om aftenen går det bedre - som regel er han rigtig træt ved 19.30 tiden og 7 ud af 10 gange kan vi lægge ham i sengen, sige godnat og slukke lyset, hvorefter han ligger sig til at sove.
Jeg håber at det udvikler sig til at det kan lade sig gøre hver gang.
Han sover ca til kl 6 om morgenen, får sutten eller blir ammet og kan som regel sove videre til ved 6.45 tiden, og det synes jeg er fantastisk!
Det var vist det hele i denne omgang. Jeg sætter virkelig pris på dine råd og din hjælp.
Mange hilsener fra Rikke