Brev:
Skal jeg lade ham sove eller vække ham?
22. december 2007
Alder:
3 mdr.
Skal jeg lade ham sove eller vække ham?
Hej Helen.
Nu må jeg også til det... Et spørgsmål om søvn. Har læst en del svar og ved også hvordan en dag typisk skulle se ud for en dreng som vores Axel på 3½ måned. Men er ikke helt klog på det hele alligevel...
Axel er som sagt 3½ måned gammel. En glad dreng som nu er super nysgerrig og meget aktiv. Han sover fabelagtigt i sin barnevogn om dagen, men ikke særlig godt inden for og om aftenen/natten. I skrivende stund tager han snart hul på 6. time så når jeg er færdig med at skrive vækker jeg ham altså.
En dag ser tyspisk sådan ud for vores vedkommende:
Vågner mellem 7-9 hvor vi står op og tager tøj på, leger og snakker en times tid hvorefter han er klar til første lur i barnevognen udenfor som varer mellem 3-4(5) timer. Så er han igen vågen en times tid hvor han får mad og vi leger og snakker.
Derefter kommer han normalt ud i barnevognen igen hvor han sover 1½-2½ time. Så kommer han ind, får lidt mad og er vågen mellem 1-2 timer, så er kl. som regel blevet mellem 18.30 og 19.30 og så power napper han 30-45 min. hvorefter han er meget vågen.
Vi bøvler med en dårlig mave. Han tager stort set hver dag en skrigtur på 30-45 min. hvor jeg trøster ham svøbt i dynen og masserer hans mave på puslebordet og efter nogen tid kommer der gang i maven og når der har været afførring er der ro på igen, men han er stadig vågen. Jeg putter ham i hans vugge ved 22-22.30 tiden. Om natten får han mad ved 3-4 time, men sover meget uroligt. Specielt først på natten lige efter han er faldet i søvn.
Det store spørgsmål er i virkeligheden om jeg skal lade ham sove eller vække ham når han tager de her Marathon lure om dagen?
Det skal lige nævnes at jeg ammer ham ca. hver 2-4 time i løbet af døgnet når han er sulten. Han tager begge bryster hver gang og nogen gange synes jeg brysterne er lidt slappe og undrer om han får nok at spise?
Han vejer ca 6 kg og er ca 60-62 cm. lang. Skal jeg supplere med mme eller vælling?
På forhånd tak.
Tine