Brev:
Søvn og flaske - 3 mdr.
26. december 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn og flaske - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter (Estrid) fra den 6/10. Hun får flaske. Jeg har lidt svært ved at "dreje" hende.
Hun vågner om morgen ca mellem 6-7 får flaske og falder som regel i søvn igen. Så står storesøster op (3 år) og når klokken er henad 8:30 vågner Estrid igen. Når hun så har været vågen lidt 1-1½time bliver hun træt og lidt sulten. Får igen flaske og falder i søvn i mine arme. Puttes i flyverdragten og lift, lægges i barnevognen. Så sover hun max 40 minutter så vågner hun. Skal ofte tages op og vugges eller køres med. Så snart hun lægges igen eller vognen står stille vågner hun. Sådan går dagen - hun powernapper, men er ikke frisk ret længe. Hvis vi er meget heldige sover hun en sjælden gang 2 timer uden at vågne. Når hun er vågen er hun glad, ligger gerne på legetæppet og slår ud efter tingene og er ind imellem heldig at få fat i dem. Kommer med hvin og skrig af glæde.
Når vi når til 19-tiden begynder hun at være rigtig træt - det er tydeligt at se. Storesøster bliver puttet omkring kl 19:30 af far, så der går Estrid og jeg også "i seng". Vi sidder i soveværelset med lyset slukket og hun "får" en god nat flaske. Ofte begynder hun at skrige helt vildt hysterisk når vi sætter os i sengen. Andre gange begynder hun først at skrige når hun er næsten færdig med at spise. Skrigeriet vare mellem 5-15 minutter. Jeg går rundt med hende, vugger hende, synger for hende, lægger hende, ja jeg har prøvet meget forskelligt. Selv barnevognen har været på 1. salen af huset! Når hun endelig falder i søvn i mine arme skal jeg sidde med hende i 30-40 minutter før det er sikkert at lægge hende i liften. Nogle gange vågner hun alligevel og jeg kan ikke få hende til at sove uden at tage hende op igen.
Når hun så endelig sover er klokken 21-21:30 og så er mor træt og går også i seng -så meget for forældre samvær. Estrid sover somregel til kl 2-3 nogle gang til 4 før hun vågner og får en flaske. Og så får hun igen en flaske 3 timer senere.
Jeg synes det er synd for hende at hun skal nå til det punkt hvor hun bliver helt opkørt når hun skal sove om aftenen. Har prøvet at putte hende både før og senere, men resultatet er det sammen. Hun spiser mellem 100 og 140 ml Nan1 af gangen ca 6- 7 gange om dagen.
Hjælp
Knus fra Rikke