Brev:
Tilbage til rytmen
27. december 2007
Alder:
14 mdr.
Tilbage til rytmen
Kare sundhedsplejerske!
Jeg er ny medlem hos dig, men har dog benyttet din side flittigt forda. Nu synes jeg , jeg har brug for mere konkrete svar, og specefik med hensyn til alder.
Min mand og jeg har en 14 maaneder gammel son, og jeg er gravid i 5 maaned. Min son er i dagpleje om morgnen, og sover til middag hjemme. Han spiser stort set alt, og faar kun modermalkserstatning i flaske om eftermiddagen, hvis der er behov for det (ikke i forbindelse med sengetid).
Han er meget glad, aktiv dreng, som jo er i en dejlig alder, hvor alt skal udforskes og granser proves af. Da han elsker at vare ude gaar mange eftermiddage ude i naturen, som gor ham utrolig trat.
Han vaagner ved 7 tiden om morgnen, sover til middag omkring 12-13, og kommer under normale omstandigheder i seng ved 20 tiden.
De forste 4 maaneder af hans liv, sov han i sengen hos os, skont. herefter begyndte vi at lagge ham i egen seng, naar han var faldet i sovn, og for 2-3 maaneder siden begyndte han at falde i sovn selv i hans tremmeseng, dog med en af os ved siden af.
Nu er saa mit sporgsmaal:
Da han i en god uge har haft lungebetandelse, har vi taget ham tilbage i vores seng, men nu hvor han igen er paa toppen, er det umulig at komme tilbage til den gamle rytme, baade om middagen og om aftenen.
Han skriger hysterisk, grader med taarer og det selvom vi sidder el ligger paa en seng ved siden af. Vi har provet at putte ham, ligge ham ned igen og igen, sige vi er ved ham, synge de sadvanlige sange, tage ham op lidt til han falder til ro, men saa snart han narmer sig puden, starter han igen. Han kan nasten falde i sovn i armene og saa vagne i skrig ved vi narmer os hans seng.
Det kan staa paa i op til en time, hvor vi saa har syntes det var for meget for ham, at vare saa ulykkelig..
Har du et godt raad? Nu staar vi jo ogsaa og skal have en lille ny, saa vi vil meget gerne prove at indarbejde en rytme, som vil vare god for os alle.
Paa forhaand tak
mayb