Brev:
Flasken mætter for meget?
28. december 2007
Alder:
8 mdr.
Flasken mætter for meget?
Hej Helen
Jeg synes jeg er kommet ind i en periode, hvor jeg er i tvivl om Rasmus får nok fast føde. Han er god til at spise, men det er stadig flasken der er nummer 1.
Han starter om morgenen..ca. kl. 5.30 med en flaske på 200 ml mme. Herefter står vi op, hvor han kravler rundt på værelset, imens vi andre spiser morgenmad og gør klar til skole og job.
Kl. 7.15 ca. når storebror er taget afsted til skole bliver Rasmus lagt i barnevogn. Her kan han sagtens tage 2 timer. Sommetider mere, sommetider mindre.
Når han vågner virker han ikke specielt sulten (jo da han fik Allomin 1, men er nu atter gået over til NAN2). Omkring kl. 10.00 laver jeg en portion grød. Favoritterne lige nu er havregrød og risengrød, som bliver lavet på mme og med smørklat.
Forsøger at give lidt mælk eller vand af kop, men han har stadig meget sutteteknik, så det hele bliver næsten spyttet ud. Vand er ikke det store hit. Jeg vil gerne give ham mere væske, da han faktisk kun har afførring hver 2, sommetider hver 3. dag. men er lidt "bange" for at gå over til tudkop.
Når han har spist omkring kl 10.00 er han oppe ca en times tid og så begynder han igen at virke træt og bliver lagt hen og han sover ca en times tid.
Når han vågner igen, har jeg så her indimellem givet flaske, men nu er vi stille og roligt gået igang med små rugbrødshapser..meget små, ellers vil han ikke have dem. Giver jeg ham flaske her, er han ikke sulten før omkring kl 16.00.
Til aften spiser han gerne øllebrød, havregrød og kartoffel + andet grønsagsmos.
Allerede kl. 18.30 begynder han at være træt og han får den sidste flaske omkring kl. 19.30 sommetider før. Den sidste flaske er dog kun på ca 100 ml, da han er mæt nok fra aftensmaden ca. kl 17
Men hvordan gør jeg..skal jeg prøve at mindske morgenflasken til kun 120 ml mme og så give ham grød for resten?
Problemet er sådan set at jeg synes flasken mætter for meget til at han spiser nok af den faste føde, eller skal jeg bare prøve at give flere små portioner i stedet for 3 store?