Brev:
Skemad og fast soverytme
28. december 2007
Alder:
4 mdr.
Skemad og fast soverytme
Hej Helen
Magnus blev 4 mdr her den 21 dec. Han vejer nu 6740 og er 68 lang. Han er normalt en rigtig glad og tilfreds dreng som smiler meget. Han er dog begyndt og være sur om natten. Magnus kan vågne op til 5 til 6 gange om natten og virker sulten og ammes. Sutten virker dog også nogen gange. Han plejer normalt kun og vågne imellem 1 til 2 gange. Hvor han ammes. Om dagen går der ca 3 timer imellen hver amning, nogen gange 4.
Vores dag ser fortiden således ud :
kl 10, ammes
kl 13, ammes
kl 16, ammes
kl 19 ammes
kl 22, ammes
Imellem kl 00 til 6.30 vågner han næsten hver time
kl. kl 6.30 - 7 , ammes
Nogen dage rykkes det hele dog fra en halv time til en time :0)
Igår prøvede vi og give ham risgrød med banan fra nestle. Købte en færdig pakke for og se om han var klar og om det ville hjælpe ham med og få lidt mere ro på natten. Der stod på pakken, at jeg skulle lave 1 dl. Han spiste ikke det hele. Fik også vand til. Synes han virker klar. Efter maden blev han ammet.
Ved godt jeg skal starte stille og roligt op óg øge mængden stille og roligt. Er dog bange for og give ham forstoppelse så hvordan skal jeg bære mig ad ???
Mit 2 spg er så. Vi har talt om at skal sove på sit eget værelse istedet for imellem os når vi starter i det nye år. Kan man lave en fast soverytme?
Med venlig hilsen
Lena