Brev:
Nytårsaften
29. december 2007
Alder:
13 mdr.
Nytårsaften
Kære Helen
Jeg håber du kan nå at besvare mit spørgsmål inden for et par dage, da det handler om nytårsaften :)
Jeg bor på Nørrebro i København sammen med min datter på 1 år og min mand. Og nytårsaften skal vi til middag på Østerbro.
Min mand og jeg har hele tiden tænkt at vi ville gå frem og tilbage til middagen - en gåtur på ca. 25 min. hver vej. Og det har vi haft det fint med. Men nu har jeg snakket med flere, som uafhængigt af hinanden fortæller mig, at de ikke ville gå udenfor nytårsaften med deres små børn på grund af fyrværkeriet.
Og nu er jeg selvfølgelig blevet i tvivl! Er det helt uansvarligt, at vi bevæger os ud eller sker der ikke noget ved det? Jeg er ikke bange for at få en raket i hovedet eller i barnevognen, men jeg tænker på om hun kan "tage skade" af bragene, hvis hun bliver vildt bange. Altså kan hun blive bange for brag fremover?
Samtidig tænker jeg, at hvis vi bare går hjem kl. 02.00 må de fleste brag vel være overstået og forhåbentlig sover hun også der.
Så jeg har virkelig brug for et råd, for jeg har jo ikke lyst til at gøre hende bange.
Godt nytår.
Og på forhånd tak.
De bedste hilsner fra tvivleren