Svar: Ud af soveværelset?
29. december 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Sanne
Jeg synes det vil være en rigtig godt idé, at I forsøger at flytte jeres datter ind på eget værelse/kontor allerede nu, så I alle forhåbentlig får sovet lidt mere.
I forhold til hendes alder, så er det et udmærket tidspunkt at lære det på. Hun lyder jo til at sove fint, lydende og hendes små klynken skyldes drømme og ikke utryghed og du skriver at det med hensyn til søvnen går nogenlunde gnidningsfrit i øjeblikket.
Jo ældre hun bliver, jo mere bevidst bliver hun også og jo sværere kan det være at få hende på værelset. Hvis hun således lærer at sove på eget værelse nu og føler sig tryg ved det, så vil det også være lettere for hende at finde roen og sove der, når hun i 8-10 måneders alderen brager igennem separationsfasen.
Det vil måske endda hjælpe hende bedre igennem separationsfasen, hvis hun til den tid sover hos jer nogle dage og andre dage sover alene... det må tiden vise. Viser det sig at det alligevel ikke går, så må I vente til situationen er en anden og så forsøge igen, men som du beskriver det her og nu, så synes jeg at I skal forsøge:o)
Håber mine tanker hjælper jer lidt på vej, rigtig meget held og lykke med projektet og rigtig godt nytår:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske