Svar: Forstoppelse - 4 mdr.
16. februar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Charlotte
Nogle børn reagerer med forstoppelse, når de får modermælkserstatning. I nogle tilfælde kan det hjælpe at skifte til et andet mærke og i andre tilfælde er det uden betydning. Det kan dog være et forsøg værd.
Der sker ikke noget ved at din dreng får laktulose, som hovedsageligt kun består af sukker. Det skal ud ikke være ked af at give ham, tværtimod skal du være glad for at det hjælper ham, så han får det bedre.
Nogle har også stor glæde af at bruge en zoneterapeut og kan selv blive lært op i, hvordan de skal trykke på barnets fødder.
Sørg for at cykle med hans ben,- det er en oplagt mulighed for børnesangen "hjulene på bussen..." og hjælp ham med at trille rundt, så han bliver bevæget.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske