Brev:
Mad og søvn - flaskebarn på 3 mdr.
29. december 2007
Alder:
3 mdr.
Mad og søvn - flaskebarn på 3 mdr.
Hej
Jeg har en dreng på godt tre måneder (fra d. 19. september 2007), og jeg har lige et par spørgsmål.
Først mht hans mad. Han er udelukkende flaskebarn og får allumin tilsat rismel. Han får ca. 200 ml 6 gange om dagen. Dog virker han stadig ikke til at være mæt og det er rigelige mængder ift. hans vægt. Jeg har så gjort det at jeg har skiftet hans sidste aftensmåltid, som han får omkring kl. 21.00, ud med vælling. Dette virker dog heller ikke til at have nogen mættende effekt.
Så tænkte jeg om jeg er en meget slem mor, hvis jeg begynder at give ham lidt grød i løbet af dagen, nu når han ikke er 4 måneder endnu?? For at være helt ærlig så har jeg allerede prøvet at give ham lidt tynd rismelsgrød (hjemmelavet) med lidt pæremos i og han lappede det simpelthen i sig, så det endte med at det var mig der sagde stop da han havde fået hvad der svarede til ca. 2 spsk, for at han ikke skulle få ondt i maven. Man når han nu så gerne vil have det og spiser det rigtig flot, dvs åbner munden for skeen, slupre grøden ind og synker uden problemer, er det så ikke fordi han er klar?? Han fordøjelse fungerer stadig upåklageligt. Nu ved jeg godt at WHO råder til at man venter til de er fire mdr, men kan der ikke være en forskel på børn der gør at han kan tåle det før??
Jeg har fundet flere forskellige opskrifter på rismelsgrød og én af dem er med vand, MME, fedtstof (olie) og rismel, mens en anden bare er MME og rismel, hvilken er den korrekte af bruge??
Mht søvn så var han kun 2 1/2 måned da han begyndte at sove igennem, men glæden varede kort og nu klynker han det meste af natten. Han er sådan set ikke vågen, men skal bare have en sut og så er han væk igen, men de nætter hvor det er værst der skal han have sutten hvert kvarter, hvad kan jeg gøre for at bryde den rytme??
Glædelig bagjul og godt nytår
Knus Sidse