Brev:
Søvnproblemer - 8 mdr.
30. december 2007
Alder:
8 mdr.
Søvnproblemer  - 8 mdr.
Hej Helen
Også jeg er mor til en søn på 8,5 måneder med søvnproblemer. Jeg vil ham, som alle andre mødre alt det bedste, men jeg kan snart ikke hænge sammen længere! Jeg skriver nu efter at have haft en formiddag der fik mig til at bryde helt sammen.
Mads er en meget livlig og dejlig dreng. Han er meget opmærksom og får alt, hvad der sker omkring ham med sig! Han kravlede tidligt og er nu på vej til at gå. Han elsker nye mennesker og der skal helst ske noget hele tiden. Han er dog blevet ganske god til at lege selv og kan nu også tage korte stunder, hvor han sidder lidt stille og slapper af. - Det var han ikke god til før.
Jeg har ikke haft besøg af sundhedsplejersken siden Mads var 5 måneder og får først det næste besøg den 22. januar, men jeg har brug for råd til, hvordan jeg skal gribe situationen an nu!
Mads plejer at blive puttet omkring kl. 19. Det sker enten ved at hans far bærer ham i armene og synger, eller han falder i søvn ved mit bryst. Mads har aldrig villet tage hverken sut eller flaske!
Mads står op igen næste morgen et sted mellem 5 og halv syv. Dog har han været vågen et utal af gange i løbet af natten. I gennemsnit går der to timer imellem han vågner. Det eneste der kan få ham til at falde i søvn igen er brystet.
Jeg synes ikke hverken jeg eller Mads får nok søvn, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an! Skal han helt afvænnes med amning eller hvad skal til? Jeg har meget brug for nogle gode råd! Vi har kortvarigt prøvet forskellige tiltag for at ændre situationen, men er stoppet igen fordi Mads bliver ulykkelig og så bliver vi som forældre i tvivl om, om det er det rigtige vi gør!
Mads spiser 3 rigtige måltider i løbet af dagen bestående af grød, grøntsager og gradvist mere af vores mad. Derimellem får han små mellemmåltider (kiks, frugt, brød m.m.) efter behov. Normalt sover han en formidagslur på 2 timer et par timer efter at han er stået op og igen om eftermiddagen (ca. kl 13.30 i halvanden time).
Jeg håber meget på lidt hjælp og gode råd.
På forhånd tak! - og godt nytår:)