Brev:
Mad til min dreng
30. december 2007
Alder:
6 mdr.
Mad til min dreng
Hej,
Jeg vil lige høre dit råd i fht. min søn og hans madplan.
Han bliver ammet omkring kl 2-3 tiden og nogle gange igen ved 6 tiden, så sover han videre til kl 8. Ellers spiser han øllebrød blandet med lidt risgrød til morgenmad. Han spiser næsten en voksen dybtallerken fuld. Han drikker vand til af kop. Godt nok ikke så meget og han er begyndt at sige fra til vand, og så må jeg bestemme at det skal han. Han brokker sig lidt men spiser så videre.
Til formiddag plejer han ikke at være sulten. Men igår fik han most en banan og 4 små bitte rugbrødshapsere. Til frokost (14-15) får han majsgrød med lidt frugt på. Ingen ting til sen eftermiddag. Og til aften igår fik han kogt gulerod med pulver ris m. grønsags blanding.
Hm...mit spørsmål er nok om det er vigtigt at han får 3 store og 2 små måltider? tror ikke han får meget mælk om natten så er så småt igang med at vende ham fra det, men det er jo hyggeligt at sidde der stille. Eller skal jeg hellere bare give ham når han er sulten og ikke tilbyde ind i mellem? hvis jeg ikke tilbyder selv, spiser han som regl 3 gange store portioner og er fint tilfreds.
Mit andet spørgsmål er det med vandet. Han vil gerne selv holde, men kan ikke få den ind til munden og så bliver han jo sur. Grunden til at han også stadig får bryst om natten er fordi jeg er bange for at han får for lidt væske. Der er selvfølgelig i maden, men det bliver ikke meget fra koppen.
Hvordan synes du hans madplan lyder? og hvordan tænker du at jeg skal arbejde frem fra nu. Jeg tænker selv at jeg så småt nu gør tingene grovere stille og roligt. Og også giver ham havregrød nu han snart er 6 måneder.
Han kan ikke så godt lide kartoffel mos uanset gaffel, blender eller lignende, så nu vil jeg prøve lidt mere med broccoli, blomkål osv, da han jo også må få flere grønsager. Synes han få lidt for meget pulver mad. Ihverfald to gange om dagen.
Han er ca 70 lang og vejer 8 kg. han sidder i højstol og spiser. og er så småt begyndt selv at ville styre kop og ske.
Håber det er forståeligt.
Med venlig hilsen
Sebmor