Brev:
Urolige nætter - 3 mdr.
31. december 2007
Alder:
3 mdr.
Urolige nætter - 3 mdr.
Hej
Jeg har meldt mig ind, fordi vi trænger til et godt råd...
Vores søn på 3 måneder sover de fleste nætter temmelig dårligt om natten. Han har en ret fast rytme og bliver puttet til natten ca. kl. 19.30-20.00 efter en flaske mme, da han er flaskebarn. Han var ellers begyndt at sove godt og længe om natten - fra ca. 20.00 til imellem 02 og 04 uden mad. Nu vågner han tidligt på natten ved 01-tiden som regel og vil have mad igen.
Det er i og for sig også ok, men han sover derefter ret uroligt. Han er ikke vågen som sådan, bare urolig og taber sutten hele tiden og "skælder" så lidt ud indtil han får den igen. Så kan han godt sove videre, men vågner mange gange med intervaller alt fra ti sekunder til to timer. Tænker på om vi er for hurtige til at reagere og egentlig forstyrrer ham mere ved at give ham sutten? Men vores datter på to år sover i værelset ved siden af os, og hende vil vi jo helst ikke vække...
Om dagen sover han ca. 2-2½ time om formiddagen og ca. 3 timer om eftermiddagen samt en lille lur på ca ½ time omkring aften. Det kan selvfølgelig variere, men altså en fin rytme om dagen. Han er meget nem og altid glad og tilfreds, men det der natte-sjov er ved at være hårdt - selv om han ikke er rigtig vågen sover ingen af os jo ordentligt.
Glæder mig sådan til at høre fra dig - godt nytår!
Venlig hilsen
Catherina