Brev:
Søvn igen igen - 3 mdr.
1. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Søvn igen igen - 3 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for dit svar. Det har hjulpet meget at vide at Estrid er som babyer på 12 uger skal være!! Hun vejer forresten 6 kg. Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg tumler lidt med.
1. Estrid sover som sagt kun 40 minutter af gangen i løbet af dagen og hun er ikke frisk ret længe 1 - 1½ time så er hun meget træt igen. Jeg har nu i nogle dage vugget hende i søvn igen når hun er vågnet efter de første 40 minutter, og så sover hun tungt igen efter 20-30 minutter og sover derefter i godt en time. Så alt i alt er det jo rigtigt flot. Mit spørgsmål går på hvornår hun finder ud af at sove videre efter de 40 minutter? Altså gå fra den tunge til lette søvn eller hvordan det nu er med søvn faserne?
2. Estrid er begyndt at vågne om natten ca kl 4:30, altså ikke vågne rigtigt men er utrolig og græder - er det også en del af hendes 3 måneders udvikling?
3. I forbindelse med hendes græde turer om aftenen når hun puttes, tænker jeg om hun på et tidspunkt finder ud af at det er rart at blive puttet og skal sove, så hun ikke skal græde så længe før hun skal puttes? Hvor længe varer der før hun genkender rutinen om aftenen og er tryg ved den? Ja storesøsteren faldt bare i søvn og sov, så jeg har ikke stået i det før.
4. Hvor mange lurer og hvor længe bør/skal hun sove i løbet af dagen? Jeg tænker at selvfølgelig skal hun sove når hun er træt men hun skal jo også kunne sove om natten! Og ja børn er forskellige og har forskelligt behov for søvn men måske du har nogle ledetråde?
På forhånd tak
Knus Rikke