Brev:
Hvornår kan vi starte med lidt fastere føde..?
1. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Hvornår kan vi starte med lidt fastere føde..?
Hej Helen!
Så er vores lille dreng blevet 3 mdr. gammel, han har grint med lyd på i ca. en måneds tid, pludre og har gerne lange samtaler med os om grr, bvaarrr, mmmma....
Han har haft et godt sovehjerte helt fra han blev født og der gik i en periode så lang tid mellem amningerne at min mælk så småt forsvandt. Han sover lidt uroligt (masser af lyde i søvne og vender og drejer hovedet) men han sover dog igennem og har gjort dette længe. Han er nu på fuld MME. Det var trist ikke at skulle amme mere men sådan er det. Sp´en synes ikke at så længe han tog det på som han skulle at han skulle vækkes til mad.
Han blev sidst vejet d. 11. Dec. der vejede han 6100g og var 61cm lang. ( ved fødsel 4330g, 53cm).
Som jeg også har nævnt for dig tidligere så har han altid været en der gylpede meget og nu med flasken gylper han nok lidt mere. Det er rent ud sagt ved at drive mig til vanvid jeg skifter tøj på ham og mig selv mange gange i løbet af en dag- vasker tøj i uendelighed.
Så jeg vil rigtig gerne begynde at give ham lidt "fast" føde som feks. grød eller vælling, da jeg har ladet mig fortælle at det måske kunne få bugt med gylperiet. Desuden så håber jeg også lidt på, at han vil tage en smule mere på om ugen end de ca. 200g, ved at gøre det. Han er stadig ikke den store spiser, han skal ca. have lidt over 1000ml i døgnet af mælk men drikker maximalt og på en god dag 800ml.
Han er meget bestemt, så hvis man giver ham resten for at opnå sin dags ration- ja så ryger det fluks tilbage igen. Men hvad skal man give ham til at starte med af grød hvis det er aktuelt? Og hvormeget starter man op på?
Jeg synes selv at når jeg giver ham D-vitaminerne på ske at han er rigtig god til at spise af skeen og synke dråberne. Han er også ret interesseret når vi andre spiser, har store øjne for hvad vi dog laver... ( man har det nærmest helt dårligt med at sidde og spise foran ham når han ikke kan få noget =0)
Desuden så ville jeg høre om hvornår jeg sådan rigtig kan få en rutine med ham, han sover stadig i løbet af dagen som vinden blæser. Man kan ikke rigtig sige at kl. det og det der sover han er vågen eller lign. Han har også forskellige tider for hvornår at han sover til natten. Nogen dage kan han sove fra kl. 19-20 stykker andre gange sover han først kl. 23-24... jeg er én der godt kan lide at have lidt styr på tingene og være forberedt, så er det bare mig der afkræver ham rutiner som han slet ikke kan være med på endnu?
Håber du har haft en god jul, og et godt nytår!
Med venlig hilsen
SM
PS: Vi har skiftet flaskesutter, flasker, bøvset ham rigtig godt af, givet måltidet over to gange, holdt ham højt og lagt ham eleveret for at for at få ham til at gylpe mindre, og det hjælper lige meget. Han får NAN1...