Brev:
Hysture
2. januar 2008
Alder:
18 mdr.
Hysture
Hej Helen
Tak for dit svar vedr. Asgers tryghedsfase. Faktisk lige da jeg havde skrevet til dig, blev det bedre. Vi har faktisk ikke haft brug for weekendsengen i soveværelset, selvom den blev slået op.
Nu er problemet, at han ikke vil tages op, når han vågner om morgenen af andre end mor. Hvis min mand går der ind, mens jeg er i bad, så går han fuldstændig amok.
Min mand putter ham hver aften, efter jeg har givet ham nattøj på, og kan også sagtens tage ham i løbet af natten, hvis Asger vågner, men altså ikke om morgenen. ...
...
Vores rutine er, at jeg går i bad først, og min mand går ned og laver havregrød til Asger imens. Altafhængigt af hvornår Asger så vågner, så har den der lige har frie hænder taget ham op.
Min mor siger, at det er helt naturligt med en morsyg 1½ årig, så hun synes bare vi skal lade ham få sin mor, men det passer meget dårligt ind i morgenrutinerne, hvis jeg skal vente med at gå i bad, for så græder han bare, når jeg går midt i havregrøden, og det er jo heller ikke hensigtsmæssigt.
Har du et forslag?
Mange hilsener
Anne