Brev:
Motorik og ændret soverytme
18. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Motorik og ændret soverytme
Hej
Min søn er nu 7 1/2 måned. For cirka en måned siden begyndte han, at rulle fra ryg til mave (altid venstre om). Endnu kan han ikke rulle fra maven tilbage på ryggen. Hvornår begynder de, at kunne det?
Min søn har altid sovet godt igennem om natten. Oftest til klokken 06.30. Den sidste tid er han dog begyndt, at vågne tidligere og tidligere. Først klokken 06.00, derefter klokken 05.30 og nu et par uger efter vågner han imellem klokken 04.30 og 05.00. Hvad kan være grunden til dette?
Jeg kan godt få ham til, at falde i søvn igen ved, at give ham sutten, men efter 1/2 - 1 time er han vågen igen og jeg nåede aldrig selv, at falde i søvn. Om dagen spiser han 4 måltider + flasker med erstatning. Den sidste flaske får han omkring klokken 22.00 (210ml). Tidligere sov han ikke gerne om dagen (højst 3X1/2 time), nu sover han til tider lidt mere. Dog højst 3X1 time.
Når han er vågen er han meget aktiv. Senest klokken 18.00 ligger han i sin seng. Helt udkørt. Skal jeg begynde, at give ham en flaske erstatning når han vågner så tidligt og så håbe på, at han derefter sover lidt længere?
Hvor gammel skal barnet cirka være for, at man ikke længere behøver, at give ham den sidste sene flaske?
På forhånd tak for alle svarene.
Mange hilsner fra Dorthe.