Svar: Sundhedsplejerskens 1. besøg
18. februar 2004
Alder:
0 mdr.
Kære bedstemor
Sundhedsplejersken vil under sit besøg tale med din søn og svigerdatter om den nye situation de er i. Herunder tale med dem om fødslen, forventningerne, amningen, se på barnet, samspillet mellem barn og forældre og vil sandsynligvis også spørge ind til deres nuværende bopæl.
Du har ret i at det også ligger i sundhedsplejerskens arbejde at se på familiens boligmæssige rammer. Det betyder dog ikke at man skal have et bestemt antal kvadratmeter at bo på "for at blive godkendt" men mere at de sundhedsmæssige rammer for barnet skal være i orden.
Der findes mange børn som bor i sommerhusområder uden at det behøver at volde problemer. Og ud fra din beskrivelse så ville jeg ikke bekymre mig.
Et stort tillykke med barnebarnet. Nyd den lille og glæd dig over at du har kunne hjælpe din søn og svigerdatter med en bolig.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske