Brev:
Mælkeprodukter - 5 mdr.
3. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Mælkeprodukter - 5 mdr.
Hej Helen
Denne gang handler spørgsmålet om mælk :-).
Min yngste, Ida, på 5½ md, skal om 1½ måned begynde i vuggestue. Hun kan ikke tåle alminelige mælkeprodukter - den mindste smule og maven stopper helt til 3-4 dage med mange smerter til følge.
Pt. får hun grøn/syrnet allomin at drikke, hvilket fungerer fint og er begyndt at blive introduceret til skemad, hvilket er et stort hit - men også her er alt tilberedt uden mælk eller med syrnet allomin, så pulverblandinger er ikke en mulighed, da der er mælk i de fleste.
Køkkenpersonalet i vuggestuen skal vide, hvordan hendes kost skal tilberedes, hvad hun må drikke etc. - og jeg bliver i den forbindelse i tvivl om, om børn under 1 år må få langtidsholdbar mælk... jeg synes at have hørt der er et eller andet i, de ikke må få? (Spørger da kærnemælk kun fås i langtidsholdbar udgave her og de alternativt skal fortsætte med at bruge syrnet allomin)
Men ud over mælken stortrives den unge dame...har travlt med at øve sig på at pludre ("da-da-da") og forsøge at kravle da storebror på 20 mdr. skal fanges :-)
Christina