Brev:
Kosten nu og fremover
3. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Kosten nu og fremover
Hej Helen
Vores dejlige søn Jonas er nu blevet 5 mdr og er kommet godt over hans besøg på sygehuset og RS virusen.
Vi er kommet godt igang med grøden igen. Han er oppe at få to gange om dagen (middag + aften)
Han spiser ca. 1/2 - 3/4 pr gang med velbehag + frugt mos som topping og vand af snapse glas (drikker to under hvert måltid)
Mit spørgsmål lyder: Er det for meget eller for lidt grød han får?
Hvornår skal jeg begynde med mos + grønsager?
Hans afføring ser fin ud og han kommer fint selv af med det.
Hvad må han egentlig få af frugt til hans grød?
Han ammes stadig og får ca. 7 - 8 amninger i døgnet. (jeg ammer ham altid efter et måltid med grød ellers spiser han ved mig hver 3 -3½ time.
Er det ok eller er det for lidt?
Han er en glad dreng og trives godt
Ved fødslen vejede han 3740 gram og var 54 cm lang Nu er ved 4 mdr. tjek var han 8300 og målte 69 cm
Nogle gange sover han igennem hvor han sidst er blevet ammet kl 19,30 -20,00 og vågner først kl 07,00 hvor han så får ved mig.
Er det ok eller er det for tidligt at han ikke får om natten?
Er det fra 6 mdr af at de må få øllebrød el. havregrød til morgenmad?
Hans rytme:
07,00 ammes
09,00 lille tår + lur
11,30 grød ´+ frugtmos + vand af kop (ammes bagefter)
13,00- 13,30 lille tår lur
15,00 vågner
16,30- 17,00 ammes lille lur 1 time
18,00 grød + frugtmos + vand (ammes bagefter)
19,30 - 20,00 ammes puttes til nat
Hvordan ser det ud?
Han er begyndt at blive lidt pylret når han skal sove sen lur og til nat er det er fase eller ?
Tak for en kanon brevkasse med altid hurtige præcise svar
Christina